Sunday 22 December 2013

TAK NAK MEROKOK

Assalammualaikum

haiyaa, patutnya "NDK MAU BESIGUP". Wrongly typed lerr. hee =D

p/s: Besigup tu maksudnya 'merokok' dalam bahasa Brunei. Sengaja guna bahasa orang Sabah. Baru la nampak Sabahan. Kan kan kan? "Saya bangga jadi rakyat Sabah. Saya bangga jadi rakyat Malaysia"

Walaupun aku ney orang Bajau, seriously aku ndk pandai bercakap Bajau. Sikit-sikit tu boleh la. But for sure, kalau aku cakap walau sikit, mesti sepupu sepapat aku kasi ketawa. Dengan ayah aku sekali ikut join. Oh, okfine. Contoh conversation tu lebih kurang camni arr:-

aku: uii? mintak bohek pasu *air panas*
sepupu: haa? HAHAHAHA 
aku: arr? hee.. *dalam hati, 'eh, salah ka aku cakap?'*
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

So, daripada aku sibuk kena kasi ketawa, bagus aku cakap bahasa yang aku biasa which is Brunei. Walaupun ndk seberapa mahir, but bule laa.. hehee..

Okeh! Back to my pic above. Nampak ke tidakkk?? 'NDK MAU MEROKOK'. Siap aku kasi caps lock lagi tu. Just want to tell you that merokok ney membahayakan kesihatan! Tau ndk? Suda la membahayakan kesihatan, it is also such a waste in terms of money, lifetime and cost for your medicines when you're sick. Kan? Btw, engkau orang nampak tak kucing merokok dengan mata dia nak terbonjol tu? Tu sebab, cat meow takut sebab dah terbusted oleh aku. Haa, ambek kau! *hangin satu badan* ahatsss..

So, ndk mau cakap banyak-banyak, please la jangan merokok yerr? Pic tu aku siap jadikan cover profile FB aku lagi.. Semangat kan? Jom sama-sama kita jayakan kempen "Tak Nak Merokok"!




No comments:

Post a Comment

Pink Cherry