Friday 27 December 2013

Review: Kisah aku guna Produk Hazeline

Assalammualaikum..

Walaupun muka aku tak lah selicin and seputih mana, but sharing is caring. Just want to share pengalaman guna produk ni ok? Pengalaman mana mau beliii maaa? Okee, dulu, time aku Form 1, aku ada masalah kulit muka kering especially di dagu and pipi but oily on the T area*hingga kini*. Asal dekat naik tengah hari di sekolah, pipi aku akan merona merah and aku rasa hidung aku menyumbangkan banyak minyak. Boleh dah ni nak buat telur goreng. Memandangkan aku pakai pencuci muka Alaisyah time tu *until now*, so aku try la pakai krimnya pulak. First apply time pagi aku rasa putih tahap gaban menggaban-gaban. Bangga la ni kononnya, ke sekolah dengan kulit bak mutiara. Seh seh sehh. Naik tengah hari start oily balik. Ughhhh. Last-last, aku cuma bertahan for a week only. Bakinya tu dijadikan perhiasan jerrrr. Sekarang krim tu sudah pun dibuang sebab menyemak.

Setelah muka aku suda lama tak bertempek selama hampir 2 tahun setengah dengan krim-krim bagai, tiba-tiba hati aku terbuka nak guna product Hazeline. Macam mana boleh hati aku terbuka? Time tu aku ngan kawan aku wakil Saintis Muda sekolah for KASTEK 2012 peringkat negeri. So, Pertandingan tu held di Sekolah Menengah Agama Inanam(SEMAI),Kota Kinabalu. Terpaksalah bermalam di asrama sebab jarak antara Papar and KK jauh.

Since she's feminine, konfom ada moisturizer or cream and so on kan? So, she had one. Hazeline White And Natural. Time syok-syok dia apply krim, aku pun tanya lah, macam-macam.
Image cilok dari Encik Google. Terbaik punyaa.


Besanya, walaupun banyak aku tanya, aku tetap takkan beli punyaa. Tapi, yang buat aku tertarik tu, dia punya cerita. Time dia kena cacar air aka chickenpox, mestila ada kesan kan? So, her mother suruh pakai Hazeline Snow. Dia pun pakai laa. And guess what? It's working. Aku siap belek-belek lagi muka budak seekor ney. Takut kena ting tong. But betullah. Besanya kesan chickenpox lambat hilang and ketara kalau baru sembuh. Tapi dia punya muka almost cure completely. Dia siap kasi aku try pulak tu. Punya la baikk. Thank you yaww. Bak kata orang rezeki jangan ditolak, maut jangan dicari. Hehehe. Cuma masa tu dia guna Hazeline White and Natural sebab Hazeline Snow habis. Dia cakap, it's normal for it kalau stock habis. Apply punya apply punya apply then done! Seriously aku rasa muka aku tegang giler giler gilerr nak mampos. Bau pun best.So, jeng jeng jeng. Aku pun terpengaruh.

Balik dari KASTEK, aku direct beli Hazeline White and Natural instead of Hazeline Snow sebab yang aku try tu best. Aku suka. Yang kena recommend tu yang snow-snow. Takpe. Nanti lagi beli lepas habis. So, aku pun rajin la pakai ke sekolah. Sebelum tidur pun aku pakai. Punya la aku sayang moisturizer tu, sampai siap simpan dekat peti sejuk. Point letak dalam tu supaya time aku pakai, I got the cooling effect which I like the most. After hampir three weeks aku pakai, I got plenty compliments yang cakap pipi aku kurang-kurang dah reddish time tengah hari. Kembang kecut hidung eden. Hampir sebulan setengah, baru la benda tu habis.

Lepas habis, aku try pulak pakai Hazeline Snow. Aku siap tanya-tanya Encik Google lagi. Ramai la jugak cakap yang snow lagi best dari hijau. Kawan aku yang recommend tu pun suka snow jugak. So, aku pun beli snow. Seriously, texture dia aku tak suka sebab dia macam solid. Bila dekat muka baru cair. Is that special? aku rasa weird laa. Then bau dia kurang enak ya ibu-ibu *slang indon*. Bila dekat muka, dia tak macam yang hijau tu. Dia cepat kering and aku rasa kulit aku macam kena tempek tepung bila kering. Kalau yang hijau, dia meresap ke dalam kulit. Aku cuma bertahan for two weeks. Baki masih banyak tapi aku jadikan perhiasan. Nasib yang sama macam krim Alaisyah jugak dimana ending ceritanya aku akan buang.

So, inilah dia. Gambar ney pun aku cilok.

Sekarang, disebabkan aku dah kurang memanjakan muka sebab entah. Malas maybe. So, aku tak guna any moisturizer dah. Just totally depends on pencuci muka Alaisyah. Aku plan mau guna balik benda ni sebab muka aku really need help. Stress sejak naik Form 4 ney. Baru Form 4, apa lagi Form 5 kan? Ughhh..

Suggestions:-
Patut beli yang kuning ke hijau? Kalau type muka hang pa macam aku ney, I'll say yes. For oily face, use  the yellow one. Harga pun affordable. Time aku beli yang hijau dulu RM12.90 (big size) , tak tau la sekarang ni harga dia berapa.

Directions for use:-
Apply evenly di muka. Kena cepat-cepat sebab benda ni cepat meresap. Untuk snow punya, kalau lambat dan penggunaan tak sekata, muka nampak bertampang putih. Kalau hijau tu tak nampak bertampang putih. Tunggu sampai habis benda ni meresap completely, baru la pakai compact powder.

Tips:-
Letak moisturizer dalam freezer supaya time pakai, kulit muka akan rasa fresh and you're gonna feel the cooling sensation. Perghhh, aku suke aku suke aku suke ! Untuk mengurangkan tahap minyak muka, you can try this out.

Selamat mencuba !

32 comments:

  1. hai salam kenal.

    akhir-akhir ini aku baca review tentang hazeline, kemarin aku beli produk yg hijau ni baru datu malam aku pakai hehe memang teras lembut di wajah.

    pertanyaanku, unutk menghilangkan bekas jerawat dan jerawat bintik-bintik kecil kalau pakai hazeline hijau efeknya berapa lama? apa mungkin bisa sembuh? thanks atas infonya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai, actually anggaran tu saya tak tahu. Biasanya, kalau nak tengok effect yang sebenar tunggu selama sebulan. Kesan chicken pox dekat muka kawan saya hilang dalam masa hampir sebulan. So, maybe kesan jerawat boleh hilang dalam anggaran tu jugak :)

      Thanks for reading :)

      Delete
    2. hai permatahati desi..

      cara menghilangkan bekas jerawat gampang kok, tiap malam pake cream hazeline dicampurkan sedikit obat hijau putih (ke apotik tanya orang nya tau kok) pake secukupnya loh, tapi harus rutin ya tiap malam pelahan-lahan bakal kelihatan bekas jerawatnya berkurang kok...

      semoga bermanfaat yaa..

      Delete
    3. Haiii linda huang..

      Untuk cream hazeline nya yg wrn hijau?

      Delete
    4. Haiii linda huang..

      Untuk cream hazeline nya yg wrn hijau?

      Delete
    5. iya kak. saya ada jual warna hijau add aja ya kalo mau nanya''
      wa : 085264351493
      linde : lindachartica22 (gakpake@)

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. boleh ker pakai campur snow dgan yg hijau tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm, i suggest jangan la k.. mana product kalau bercampur memang tinggalkan bad effect. kalau tak silap laa

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Sebelumnya kami ucapkan banyak terimakasih karena diijinkan untuk mengisi kolom komentar di blog ini. Kami merupakan distributor produk perawatan kecantikan kulit dan wajah alami Dr Rochelle Skin Expert di Jakarta. Cream Dr Rochelle sudah terbukti aman dan efektif untuk memutihkan dan mencerahkan kulit wajah.

    Sudah banyak yang membuktikan khasiat produk kecantikan yang satu ini, bahkan beberapa artis ibu kota mempercayakan perawatan kecantikannya pada produk dr rochelle skin expert.

    Untuk pertanyaan dan pemesanan silahkan hubungi :
    Venny
    +62818-0820-0038
    Pin BBM 24C41045
    www.drrochelleskinexpert.com

    ReplyDelete
  6. Kalau nk muka putih.pakai kuning ke hijau?

    ReplyDelete
    Replies
    1. guna hijau. Dan klu nak super duper lagi, guna nano white. Insyaallah.

      Delete
    2. saya ada jual warna hijau add aja ya kalo mau nanya''
      wa : 085264351493
      linde : lindachartica22 (gakpake@)

      Delete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://www.tokopedia.com/squall/hazeline-white-and-natural

      Delete
    2. https://www.tokopedia.com/squall/hazeline-white-and-natural

      Delete
  8. Sudah ke mall dan toko kosmetik susag bgt barang selalu kosong , dimana ya bsa beli

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Invite 7f9f2474
      Atau sms ke 082244299422
      Kalau mau pesan,,terima kasih

      Delete
    3. saya ada jual mba
      add bbm : 59d01681
      line: lindachartica22
      wa :085264351493

      Delete
    4. saya ada jual warna hijau add aja ya kalo mau nanya''
      wa : 085264351493
      linde : lindachartica22 (gakpake@)

      Delete
  9. utk masalah parut bekas jerawat, dan pori pori besar bagus pakai yg mana satu ?hijau atau snow?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakai kuning mba,..

      saya ada jual mba
      add bbm : 59d01681
      line: lindachartica22
      wa :085264351493

      Delete
  10. Untuk kuli jerawat bgus pakai hijau or kuning

    ReplyDelete
  11. Kalau pakai product ini . kalau kita apply toner aiken lepas tu pakai hazeline hijau ini . boleh ke ?

    ReplyDelete
  12. Saya ade warna kuning tapi bila tinggal separuh saya buat perhiasan...saya x nampak pun perubahannya cuma mmg sejuk a kalau pakai

    ReplyDelete
  13. Untuk mengobati jerawat dan menghilangkan bekas jazeline warna apa yg ocok dan di campur dengan apa?

    ReplyDelete
  14. btw, cream moisturizer ni pkai after toner atau after serum, jika kita pkai produk lain juga?

    ReplyDelete
  15. Waktu saya pake agak lengket gitu,baunya Kya bedak,asli ati palsu

    ReplyDelete
  16. Mau tanya, untuk kemasan asli yang botol panjang apa pendek ya
    Karena yang beredar ada 2 jenis botolnya

    ReplyDelete

Pink Cherry