Friday 13 December 2013

peristiwa sambutan birthday

assalammualaikum people !

actually aku birthday 27 oct, tapi baru mau update sekarang sebab tetiba teringat pasal birthday celebrations baru-baru ney..  okehh, time tu cikgu macam ndk ramai sangat yang fill in schedule dalam kelas kitorang.. actually macam langsung ndk masuk pun.. bahahah! free time dohh.. ndk kau? best gilerr.. okehh, back to my story.. 
aku rasa la kan, birthday celebration this year yang paling memorable la bagi aku.. wahhh gituu~ hahahha.. sebab ape sebab ape? first and foremost sebab hadiah semua yang b'kenan di hati.. wahhh ! second sebab ade kek cheese *which is my fav okee!* . actually aku ade dua kek, and disambut pada hari yang berbeza.. elehh, walaupun tarikh ndk sama, penting dalam bulan october jugakk..wee.. kek yang satu dari encik polan bin polan kite, my classmate.. hahah.. satu lagi dari encik gabus bin drum (bukan nama pownn), senior dari kelas sebelah .. kedua-duanya pown cheese but yg satu tu cheezy blueberry cake.. hurm..sepa kasitau encik-encik ney aku suka cheese ek? hahha ! whatever laa, penting ade cheese cake and thanks kepada encik-encik yang sudi membelinya for me.. heheee
tu cer pasal kek, cer pasal cara menyambutnya pulak memang terrible abiss laa.. time tu aku rasa macam aku la manusia paling busukkk time tu.. you know why? sebab, awal-awal pagi lagi (time first period p&p) aku dah kene serang oleh minah sewel ney.. ahatss.. ndk bah.. si kamillla bahh.. dia la tu tukang pengumban telur k.. TELURRR.. ulang suara .. TELUR..!! actually, bukan telur sebiji-sebiji tu.. tu lain cer lagi.. antara semua blast yang aku kena, adunan si kam ney la paling azab.. kenapa azab ? ney haa aku mau cer.. anda semua dipersilakan untuk meneliti bahan-bahan yang diadun untuk mengumban aku tu yerr.. berikut adalah:-
 - oat
- telur 2 biji *point supaya aku bau busukkkk*
- kopi entah berapa sudu *maybe motifnya mau bikin kotor baju sekolah aku lettew*
- air entah berapa gelen.. ahatsss.. ndk bah.. seplastik jerr pon.. ting tonggg
- susu cair .. aku pon ndk tau apa motif engkau nak letak susu tuu.. hahha.. soiii

haaa, sekian la adunan die yerr. sekali tngok macam muntah kucing kurap aka kucing jalanan. actually kam ney niat mau blast time last period.. aku jer salah tafsir, fikir mau boom sekarang, haaa, aku pon dengan selambanya throw manik-manik yg glitters-glitters tu kat muke kam neyy.. kan free-free masuk mata.. haha, kam pun membalas laa, apa lagi kan? aku tengah syok belusir kan masuk kelas, tiba-tiba zhuppp! tudung kena tarik belakang, and suddenly i felt wet and something smelly dohh! bau lantuh abis.. tak lain tak bukan kalau bukan telur.. haiyyaaa, memang perghh baunya, aku pun mau termuntah. then kam datang dgn mukanya yang karau-karau tu and bagi i hadiah.. how sweet :') back to the telur, how i handle tu? aku tukar la baju.. masalahnya aku ney ndk bawa tudung extra.. hampehh.. pakai je laa.. tu la bau semerbak harum kasturi.. soii soii..
secondnya pulak member aku dari form2, dorang fanta, amiey la neyy... kena baling bedak free-free.. atleast hilang la bau lantuh sikit-sikit kan? heheee.. thanks for the bedak guyss.. free-free jak aku macam cina makau lepas dari perkuburan cina.. haa, ngam-ngam lagi mata aku ney sepet ala-ala cina.. umphh, memang padan sangat *ececechhh* time kena tu dah tengah-hari dohh.. haha.. whatever..
yang last pulak time mau balik.. perancangan yang diatur dengan sungguh teliti oleh encik polan bin polan kite.. diadakan di kelas 4Sains which is my beloved class.. plan tu goes fluently k.. ahha.. time tu kamilla ney ajak la aku pigi tandas.. actually aku malas nak jalan-jalan (sebab busuk) tapi disebabkan ndk mau kecewakan kam ney aku pun pigi la kasi kawan.. dah la time tu buat muka seposen.. humm, iya kan je laa.. time dalam tandas tu, cer-cer la kunun kami neyy.. sekali ontheway masuk kelas, aku tengok pintu kelas tertutup.. and i was like 'huhhh?' apsal tutup pintu? ndk kepanasan ka dorang neyy? suda la karen ndk on sebab memang ndk on dari awal tahun pun..whatever and hastagahh.. heran la akuu.. soiii.. then aku tengok macam something went wrong . sebab aku nampak macam ade orang sembunyi-sembunyi .. then tetiba amiey cakap, "masuk la cha" dari situ aku tau .. "its time!" laju-laju la aku belusir.. (padahal ndk laju mana) sempat aku kena tarik then 2 biji telur kena ngan aku. haaa, ambek kau! dibaling oleh encik adib and encik ashrin kite yerr whom are my classmates. ndk cukup ngan tu, abis tepung diambur sampai payah kan inhale oxygen dohh.. narkee tull.. pasrah je lahh.. belum habis bau lantuh telur pagi tu, ditambah lagi ngan freshie eggs dari encik-encik yang bertuah neyy.. okfine.. syukur la ndk kena boom ngan telur busuk kann?? haa, syukur syukur syukur (trip upin-ipin) .. and finally, aku potong kek cheese yang disponsored by encik polan bin polan kite.. tenkiu the mayoh-mayoh guys ! terharu dohh.. walaupun aku busuk oleh kamu, at least itu menunjukkan kamu ingat ngan birthday aku.. awww... thanks again.. 
hadiah-hadiah dari adik angkat, dari encik polan bin polan, dari kamilla, birthday card dari fanta, del, bobby, amiey, lawrence, and other anymonous person (sorry ndk ingat nama), ucapan dari encik gabus bin drum and kengkwan FB, thank you so muchh for making my birthday this year sangat special !

p/s: sorry ndk upload pic sebab memang teruk giler muka time tu.. aku pun nemau tengok.. malu nak upload dohh.. (elehh, macam la ade orang peduli muka die camna) hehe.. whatever laa.. 

eh lupa cer yang celebration satu lagi tu.. alaaa, yang pakai cheezy blueberry cake tu bahh.. haa, tu lagi surprised. bertempat di rumah Kamilla yerr.. time tu aku datang pi rumah Kamilla untuk solve kan satu problem ngan Encik ney haa.. tapi bukannya solve problem, jadinya sambut bufde aku pulak.. seriously surprised! time tu tengah tunggu si Encik ney datang, aku pun dengan emonya duduk di sofa dekat tingkap tu.. muka ketat abiss la kononnya~ heee .. then, tetiba, azza and kam bawa cake keluar dengan lilin yang bernyala tuu dari dapur.. comel k.. so, aku pown sambut ngan kamilla, azza, encik gabus bin drum, zidie and ade hasrul jugak k.. haha.. walaupun ndk meriah but suprisingly ohsem.. thanks sebab payah-payah kamu plan semua ney.. hehee. bekas cake tu bentuk love, so aku simpan laa.. sayang tuuu.. ngan pisau pemotong kek tu sekali aku jadikan khazanah dunia dalam bekas penyimpanan aku :D heee~

thats all about my birthday celebrations ! thanks sebab sudi membaca entri kali ney yang teda pic and panjang berjela-jela.. hehehe..tata !

No comments:

Post a Comment

Pink Cherry