Thursday 19 June 2014

Review: Garnier Brightening Roller on

Assalammualaikum..

Google Courtesy- harga: RM24.90
Cerita hidup:-
Ceritanya bermula cenggini beb. Masa tu bulan Ramadhan dan keluarga aku ada jual biskut raya. Boleh dikira banyak tempahan jugak laa. Kalau tak silap masa tu ada empat atau lima buah sekolah (kalau tak silap) yang tempah. So, memang banyak giler hingga membuatkan parents aku stay-up hingga ke sahur. Sebagai anak, aku haruslah tolong mereka. Tapi serius, aku sentiasa tak dapat tolong hingga masa sahur. Aku tidur kira-kira dalam jam 3.00 pagi. Study untuk trial PMR? Hehehe, takde langsung. Sepanjang bulan Ramadhan aku camtu. Kesannya, mata aku ada eyebag. Kawan-kawan aku fikir aku struggle untuk Trial, padahal takde nye pon. 

Risau ke tak risau tu jangan cakap laa kan. Aku risau eyebag, risau trial lagi. Pastu risau semua lahh! Aku takut  keputusan aku merosot. But alhamdullilah, Trial aku sangat cemerlang. How about the eyebag? Oh no! Saaangat menjengkelkan! (suara gedik). Akhirnya, aku ambik keputusan untuk membeli Garnier Brightening eye roll. Dia cakap dalam masa dua minggu eyebag akan hilang. So, I give this baby a try.

Dua minggu kemudian....

Oh no!!! eyebag aku masih tak hilang-hilang. Sedih tak sedih tak? Oooo, cenggini arr garnierr. Cenggini arr. Tipu punya produk! Esesehh.. Emosi giler wehh. Aku tak tau la kalau ada yang menjadi kat somebody else but for me no. Very-very no. HAHA. 

Review:-
Bentuknya adorable, senang bawak dalam pencil case. Untuk budak sekolah cam aku, senang jer nak sorok dari pengawas. Letak jer dalam pencil case sebab dia menyerupai pen kalau dalam pencil case. Pastu, bila letak kat mata, rasa berminyak gila macam mata aku tu kilang penghasilan minyak. Bila kering, it is soooo sticky. I don't think I am comfortable with the 'sticky' feeling. Next, bau dia so-so jer kot. Tak wangi dan tak juga busuk.

Effect:- Eyebag aku tak hilang langsung. Meaning to say, there is no positive effect. (sia-sia 25 hengget aku) 

Suggestion :- Berdasarkan pengalaman aku, I would say no! HAHA. 

Nasib eye roller garnier : Dalam tong sampah MDP (wide smile)

p/s: eyebag aku hilang setelah aku jaga tidur aku dan jangka masa untuk menghilang eyebag guna kaedah ni sangat lama. Apa boleh buat? Sabow jerr lah nyahh.

No comments:

Post a Comment

Pink Cherry